نوشته شده توسط امیر لطفی 1 سال پیش

راهکارهایی برای موفقیت در کنکور (بخش دوم)

کیف و کفش مناسب برای این دوران

به دلیل انعطاف‌پذیری پای نوجوان، کف و پاشنه کفش نباید با یکدیگر هم سطح باشند؛ بنابراین، کفش باید مقداری حالت خم شدگی و نرمی داشته باشد تا انعطاف‌پذیری پا حفظ شود همچنین جلوی پا هیچ‌گاه نباید تنگ و باریک باشد. کفش‌های دارای جلوی باریک بتدریج باعث انحراف شصت پا به سمت بیرون می‌شوند؛ پس باید پنجه پا پهن و جادار باشد تا فشاری به پا وارد نشود و فرد در آینده دچار درد پا و میخچه نشود.

کیف‌های دسته دار و کیف‌هایی که حالت یک طرفه دارند، فشار زیادی به یک طرف از بدن منتقل می کنند که نتیجه آن نیز ایجاد انحراف در ستون فقراتاست. کوله پشتی بهترین وسیله برای حمل اجسام است و این مزیت به علت تقسیم مناسب بار روی اجزای بدن است؛ بنابراین، می توانید از کوله پشتی استفاده کنید، اما به شرط اینکه کوله خود را بیش از اندازه سنگین نکنید. همچنین اگر وسایلتان زیاد است و کتاب‌های زیادی را باید حمل کنید، از کیف‌ها یا چمدان‌های کوچک چرخ دار استفاده کنید.

1911284716615118483217215410319680152181171

خواب مناسب داشته باشید

در بین بسیاری از دانش‌آموزان سال چهارم، این ذهنیت غلط وجود دارد که برای جبران عقب افتادگی درسی خود باید ساعات مربوط به خواب را به درس خواندن اختصاص دهند و به همین دلیل، آنها بسیاری از مواقع دچار کمبود خواب هستند.  این افراد در طول روز خسته و کسل هستند  و  روز خود را بدون داشتن انرژی کافی هدر می‌دهند. در واقع این کار نه تنها به دانش‌آموزان کمکی نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود که تمرکز کافی در سر کلاس درس نداشته باشند و بازدهی آنها تا حد زیادی پایین بیاید.

221137113510050452481643123821019092242

امروزه ثابت شده است که یکی از عوامل بسیار مؤثر در موفقیت درسی دانش‌آموزان، بخصوص در شب‌های امتحان، داشتن خوابی مناسب و کافی است؛ زیرا خواب، فراگیری و حافظه را تقویت می‌کند، انرژی لازم  را در طول روز فراهم می‌نماید و کمک می‌کند تا مغز ما حداکثر کارآیی را در حین درس خواندن داشته باشد. به این مساله تمامی داوطلبان، بخصوص در شب قبل از آزمون کنکور، اذعان دارند و تلاش می‌کنند تا خوابی آرام و مناسب در این شب داشته باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *